De opleiding accountmanager volgen
Als accountmanager staat jouw functie in het teken van tevreden stellen. Zijn je klanten tevreden met de door jou opgezette aanpak? Is de directie tevreden met de strategieën die er door je opgezet zijn en de commerciële kansen die je vindt en benut? Als het jou lukt om aan deze eisen te kunnen voldoen en je ziet jezelf al helemaal in de rol, dan is het een goed idee om de opleiding accountmanager te volgen. Bij de opleiding accountmanager leer je wat je allemaal moet doen om je werk goed uit te kunnen voeren en hoe je dit op een professionele manier kunt uitwerken. De opleiding accountmanager volg je via Fabius, zodat je de rol in welk bedrijf dan ook kunt invullen naar behoren.
Wat je allemaal moet kunnen
Bij de functie van accountmanager komt meer kijken dan alleen verkopen maken. Je bent continu bezig met klanten, collega’s en directie tevreden te houden en te voorzien van de informatie en benodigdheden die zij wensen. Tijdens de accountmanager opleiding leer je hoe je dit moet doen op een professionele manier. Klantgericht handelen, gestructureerde verkoopgesprekken voeren, service verlenen en hoe je met je klanten om moet gaan zijn belangrijke voorbeelden van handelingen die je moet kunnen uitvoeren wanneer je als accountmanager aan de slag gaat. Je leert welke taken je normaliter kunt hebben, hoe je deze uit moet voeren en wie je daarvoor moet benaderen.
Wat heb je nodig?
De opleiding accountmanager bestaat uit twee delen, waar je steeds dieper op de materie ingaat. Om bij Fabius de opleiding accountmanager te volgen hoef je geen specifieke vooropleiding gevolgd te hebben. Wel is het belangrijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst, omdat je veel met communicatie bezig zal zijn in je functie. Daarbij is ervaring met werken achter de computer ook een pre. Verder hoef je alleen gedreven en gemotiveerd te zijn om jezelf om te scholen door de opleiding accountmanager die je bij Fabius kunt volgen.